Recensie: Kill the Boyband

20170608_134935Titel: Kill the boyband
Auteur: Goldy Moldavsky
Uitgeverij: Leopold
ISBN: 9789025872250

Allereerst moet je weten dat het niet de bedoeling was dat het zo zou lopen. We wilden alleen bij hen in de buurt komen. Daarom boekten we een hotelkamer in het hotel waar ze zaten. We waren niet van plan een van hen te ontvoeren. Zeker niet de stomste van het stel. Maar we hadden hem in handen – en zijn kamersleutel, zijn telefoon en zijn geheimen. Wat daarop volgde was niet gepland. Ik zweer het.

Vier meisjes ontvoeren per ongeluk hun minst favoriete jongen uit hun favoriete boyband. Het begint als een grap, maar het loopt al snel uit de hand…

In april 2017 verscheen het boek Kill the boyband van Goldy Moldavsky. Gisteren heb ik dit boek bij de boekhandel gekocht en ben ik gelijk begonnen met lezen. Mijn eerste indruk van dit boek was positief. De verhaallijn sprak me wel aan. Ik was vroeger namelijk ook een fanatieke fangirl van verschillende boybands, dus sommige situaties herken ik ook wel. Toen ik bepaalde situaties las, heb ik ook erg hard moeten lachen. Van lezen word ik vrolijk, maar dit boek bezorgde me al helemaal een geweldige dag.

Het verhaal wordt verteld vanuit de hoofdpersoon van wie we op de een of andere manier de naam niet weten. Goldy Moldavsky heeft naar mijn mening de vier fangirls in het verhaal ook heel goed en realistisch neergezet. Behalve ik, zijn er vast ook nog meer andere fans van boybands die het gedrag van deze meiden in het boek herkennen. Ze zijn alle vier heel verschillend van karakter. Dat maakt het verhaal ook heel leuk om te lezen.

Ik vond de schrijfstijl van de auteur heel fijn. Het verhaal las voor mij heel makkelijk weg. Het verhaal blijft spannend door de bizarre situaties en de vele plotwendingen. Je wilt steeds weten hoe het verder gaat. Voor ik het wist was ik al klaar met het lezen van dit boek en moest ik het tot mijn teleurstelling wegleggen.

Conclusie
Kill the Boyband is een ijzersterk verhaal met een geweldige plot waar veel fangirls van zullen genieten. Het zit vol met humor en rare situaties waarvan sommige iets te ver gaan. Het boek is moeilijk weg te leggen vanwege de vele plotwendingen die je aandacht vasthouden en ervoor zorgen dat je wilt weten hoe het verhaal afloopt. Ik vond het dus heel jammer om het boek in mijn boekenkast te stoppen, nadat ik het verhaal heb uitgelezen.

Tempo: 8/10
Schrijfstijl: 8.5/10
Aantal sterren: 4.5/5