Recensie: Vrouwe Middernacht

9789048836253Titel: Vrouwe Middernacht – De Duistere Machten boek één
Auteur: Cassandra Clare
Uitgeverij: Moon
ISBN: 9789048836253
Aantal bladzijdes: 704
Verschijningsdatum: januari 2017

Vijf jaar na de gebeurtenissen in Stad van Hemelse Vlammen is Emma Carstairs niet langer een rouwend meisje, maar een jonge vrouw die vastberaden is te ontdekken wie haar ouders heeft vermoord. Samen met haar parabatai, Julian Blackthorn, patrouilleert ze door de straten van Los Angeles, waar ze een demonisch complot onderzoeken. Dit is Emma’s kans om wraak te nemen en antwoorden te vinden. Wie heeft haar ouders werkelijk vermoord? En waarom verbiedt de wet van schaduwjagers liefde tussen parabatai?

De boeken uit de serie Kronieken van de Onderwereld heb ik met plezier gelezen. Ik was daarom zeer benieuwd of Vrouwe Middernacht, het eerste deel van nieuwe fantasy-trilogie van Cassandra Clare, ook zo leuk zou zijn.

Het verhaal kwam rustig op gang. Het duurde wel even voordat ik er helemaal in zat, maar uiteindelijk kreeg het verhaal mijn volle aandacht. Het zat vol met spanning en plottwisten waardoor het boek als een trein las. 700 bladzijdes lijken wel heel veel, maar bij dit boek had ik echt het gevoel dat ik erdoorheen vloog.  Dat is ook de reden dat ik deze dikke pil in drie dagen uit heb gelezen.

De personages waren ook geweldig neergezet. Door de fijne schrijfstijl van Clare, kon ik me goed inleven in de personages. Wat ik ook fijn vond, was dat het verhaal niet alleen vanuit de perspectief van Emma is geschreven. Je ziet de gebeurtenissen ook vanuit de ogen van onder andere Julian en Christina. Deze afwisseling van perspectief kwam het tempo van het verhaal ook ten goede. De fijne schrijfstijl zorgde er verder ook voor dat ik de gebeurtenissen goed voor me kon zien. Ik werd als het ware meegetrokken in het verhaal.

Dit alles in aanmerking genomen, vind ik wel dat dit boek 4,5 sterren verdient. Het is jammer dat het een tijdje duurde voordat ik helemaal in het verhaal zat, maar toen ik er eindelijk in zat, kon ik niet meer stoppen met lezen. Ik kijk zeker uit naar het volgende deel in deze nieuwe trilogie!

Een gedachte over “Recensie: Vrouwe Middernacht