Recensie: Een onzeker licht

9200000079579242Titel: Een onzeker licht
Auteur: Alexandra Bracken
Uitgeverij: Karakter Uitgevers
ISBN: 9789045215655
Aantal bladzijdes: 478
Verschijningsdatum: januari 2018

Ruby kan niet terugkijken. Gebroken door een ondraaglijk verlies hergroeperen zij en de kinderen die de aanval van de regering hebben overleefd zich in het noorden. Onder hen is een gevangene: Clancy Gray. Alleen Ruby heeft macht over hem en slechts een kleine fout kan ertoe leiden dat Clancy een ravage in hun hoofden aanricht.

Tijdens het lezen kwam ik in een soort achtbaan van emoties terecht. Ik was zo blij dat een bepaald personage van het eerste boek van de serie die in het tweede boek afwezig was weer terugkwam in Een onzeker licht. De dood van een bepaald personage maakte me daarentegen weer zo verdrietig. Er was zoveel actie gedurende het hele boek, maar er was ook weer genoeg ruimte voor prachtige dialogen. Het lezen van dit boek zorgde ervoor dat ik het gevoel had dat ik in een achtbaan zat. Geweldig!

Ik hou van de personages in deze serie. Ze voelen allemaal zo realistisch (afgezien dan van het feit dat ze allemaal speciale krachten hebben) en tijdens het lezen kan je zo goed met ze meeleven. Ik vond het bijvoorbeeld geweldig om de ontwikkeling van Ruby te zien. Ze was zo onzeker en helemaal niet sterk aan het begin van de serie, maar je ziet haar gedurende de serie groeien. Aan het eind van Een onzeker licht zie je hoe sterk en zelfverzekerd en fantastisch ze is geworden. Personageontwikkeling is altijd belangrijk in boeken en ik ben dus zo blij dat Alexandra Bracken dat bij de personages van deze trilogie zo goed heeft gedaan.

Het verhaal zit weer vol met onverwachte momenten en het blijft de hele tijd zo spannend. De vragen die tijdens het lezen van de vorige delen van de serie bij mij opkwamen, worden beantwoord in Een onzeker licht. De losse eindjes worden aan elkaar geknoopt en het einde van dit boek is zo mooi geschreven! Dit boek vormt dus een perfecte afsluiting van The Darkest Minds-trilogie.

Oké, hier komt het dus. The Darkest Minds is officieel een van mijn favoriete trilogieën. Het heeft alles wat een perfecte serie moet hebben. Personages die je vanaf het begin al in je hart sluit, geweldige ontwikkeling van het hoofdpersonage, het is een en al actie, fijne schrijfstijl, fantastisch plot, moet ik nog doorgaan met de opsomming of begrijp je het wel :-)? Een onzeker licht is dus een prachtig einde van deze trilogie en is zeker 5 sterren waard. Ik heb elk deel in deze trilogie met plezier gelezen en ben zo blij dat Karakter Uitgevers deze trilogie heeft vertaald. Ik kan zeker niet wachten om de verfilming van het eerste boek dit najaar in de bioscoop te zien.

Ik wil Karakter Uitgevers heel erg bedanken voor dit recensie-exemplaar. Dit heeft mijn mening uiteraard niet beïnvloed.