Recensie: Predator’s gold

Afgelopen najaar verscheen bij Unieboek|Het Spectrum Mortal Engines en Predator’s Gold in een nieuw jasje. Ik was afgelopen maand naar de film Mortal Engines geweest en las direct daarna het vervolg. Ontdek gauw wat ik van Predator’s Gold vond!

Nu de grote tractiestad Londen compleet vernietigd is, reizen Tom Natsworthy en Hester Shaw rond in hun luchtschip. Dan wordt hun schip beschoten door gevechtsschepen. Op de vlucht voor de grimmige vliegeniers van de Groene Storm bereiken ze net op tijd de ijsstad Anchorage. Maar Anchorage is niet veilig meer. De stad is verwoest door een plaag en wordt door dieven – of misschien wel geesten – achtervolgd. Om te overleven zet Anchorage koers naar het Dode Continent. Maar die weg is niet zonder gevaar.

9200000095300887Het verhaal van Predator’s Gold begint twee jaar na de gebeurtenissen in Mortal Engines. Nu London is vernietigd gaan Tom en Hester van plaats naar plaats in hun luchtschip. Hun rust is echter van korte duur. Als ze plotseling worden aangevallen slaan ze op de vlucht en gaan ze naar de tractiestad Anchorage. Dat is het begin van een nieuw avontuur voor Tom en Hester, maar wel eentje die niet zonder gevaar is.

Van Mortal Engines heb ik heel erg genoten. Dat was zo spannend en vol met actie, dus mijn verwachtingen voor Predator’s Gold was ook erg hoog. In het begin was het verhaal wel een beetje traag, maar al snel is het weer een en al actie en spanning en blijf je steeds lezen. Je gaat van het ene spectaculaire avontuur naar de andere en de plotontwikkeling was was geweldig. Hier en daar voelde de plot een beetje rommelig aan, maar dat drukte mijn leesplezier gelukkig niet.

Het was ook ontzettend leuk om nieuwe werelden en nieuwe personages te ontdekken. Dat zorgt er namelijk voor dat het verhaal verrassend bleef. Bij een serie heb je namelijk nog best vaak dat het tweede deel van die serie een beetje tegenvalt, maar dat gevoel had ik gelukkig niet bij dit boek. De nieuwe personages zoals Freya en Caul waren zeer interessant. Vooral Caul vond ik erg tof.

Predator’s Gold was dus weer net zo leuk als zijn voorganger. Het is avontuurlijk, origineel en zo spectaculair. De nieuwe en interessante personages zijn goede aanwinsten voor dit verhaal. Nu ben ik natuurlijk weer heel benieuwd naar het volgende deel in deze serie. Dit boek krijgt in ieder geval 4 sterren van me!

Titel: Predator’s Gold
Auteur: Philip Reeve
Uitgeverij: Unieboek|Het Spectrum