Recensie: Hof van Wonderen

Hof van Schaduw was mijn eerste kennismaking met Victor Dixen. Dat boek hield me enorm in mijn greep, waardoor ik het tweede deel Hof van Wonderen wel moest lezen. Op mijn blog deel ik graag mijn mening over dit boek met jullie.

De korte inhoud:

Na Hof van Schaduw, deel 1 van Victor Dixens Vampyria-saga, gaan de avonturen van Jeanne verder in Hof van Wonderen. Jeanne is nu officieel ingewijd als een van de nieuwe lijfwachten van Lodewijk XIV, de vampier die Europa al driehonderd jaar in een ijzeren greep houdt. De Schaduwkoning weet niet dat ze eropuit is om het Magna Vampyria omver te werpen en onder een valse naam opereert.
Intussen regeert diep onder Parijs een mysterieuze vampier over een hof van ghouls en andere gruwelijke gedrochten. De Schaduwkoning wil ze hebben voor zijn leger en stuurt zijn lijfwachten erop af. Kan Jeanne de ondergrondse vampier ombrengen zonder dat haar ware identiteit wordt ontdekt?

Toen ik nog op de middelbare school zat, hield ik van al die vampier boeken. Twilight en The Vampire Diaries had ik helemaal verslonden. Daarna zakte mijn obsessie voor zulke boeken een beetje weg, ook omdat er na deze twee series er weinig leuke vampiergerelateerde boeken waren verschenen. Gelukkig hebben we nu de Vampyria-serie.

In Hof van Schaduw hebben we kennis gemaakt met Jeanne. Zij wil wraak nemen op Lodewijk XIV. Hij is de Schaduwkoning van de vampieren en houdt grote delen van Europa in een ijzeren greep. De sterveling Jeanne doet zich voor als vampier en wordt toegelaten tot de school op Versailles waar jonge edelen die ondoden zijn worden opgeleid voor het hof. In Hof van Wonderen is Jeanne een lijfwacht van Lodewijk XIV geworden. Niemand weet echter wat zij daadwerkelijk van plan is en dat moet ze zo zien te houden.

De beschrijving van het verhaal klinkt ontzettend spannend en dat is het verhaal gelukkig ook. Er gebeurt ontzettend veel in het verhaal en de plotwendingen vliegen je om de oren. Daardoor zat ik af en toe op het puntje van mijn stoel vanwege alles wat de personages meemaken. Daarnaast is de worldbuilding zeker ook een pluspunt van dit boek. Het verhaal speelt zich af in de achttiende-eeuwse Frankrijk . Je merkt die oude sfeer wel gedurende het hele verhaal. Het is erg fijn om eens een boek te lezen dat zich in het verleden afspeelt.

Dit is dus een erg vermakelijk verhaal die smaakt naar meer. Ik ben daarom erg benieuwd naar het derde en laatste deel van deze trilogie. Hopelijk dat dit deel niet te lang op zich wachten!

4.5 sterren

Titel: Hof van Wonderen
Auteur: Victor Dixen
Uitgeverij: LS Amsterdam
ISBN: 9789021037929
Aantal bladzijdes: 448
Verschijningsdatum: februari 2024

Ik mocht dit boek als recensie-exemplaar ontvangen. Hartelijk dank daarvoor! Dit heeft mijn mening uiteraard niet beïnvloed.

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.