Recensie: De donkere kroon

Ik was zo blij toen bekend werd dat uitgeverij Boekerij De donkere kroon in een limited edition zou gaan uitgeven! Eerst werd namelijk verteld dat het niet zeker of dit boek ook in een limited edition uitgave zou verschijnen. Gelukkig is het uiteindelijk toch goed gekomen. Vandaag lees je mijn recensie over dit boek!

Celaena Sardothien mag dan de kampioen van de koning zijn geworden, haar trouw aan de kroon is nihil. Ze balanceert op een levensgevaarlijk koord dat bij één verkeerde beweging kan breken. Dan blijken er nog meer duistere krachten aan het werk dan Celaena al vermoedde en komt alles wat ze liefheeft in gevaar. Ze zal keuzes moeten maken: wie kan ze vertrouwen en wie is het waard om voor te vechten?

Glazen troon 2 - De donkere kroonDe glazen troon was al om van te genieten en dat geldt zeker ook voor De donkere kroon. Dit boek gaat namelijk verder waar het vorige boek gebleven was. Celaena is in het boek namelijk de kampioen van de koning geworden. Ze voert daarom in opdracht van de koning allerlei missies uit. Maar stiekem is ze totaal niet trouw aan de koning en heeft ze haar eigen agenda. Ze moet zich proberen staande te houden in een wereld vol geheimen, valstrikken en intriges waarbij een verkeerde stap levensgevaarlijk kan zijn.

Sarah J. Maas heeft echt een geweldige wereld gecreëerd. De worldbuilding uit de vorige deel wordt in dit boek verder uitgewerkt. Ze schrijft heel beeldend, waardoor je alles goed voor je kunt zien. Daarnaast leren we Celaena beter kennen en is er ook ruimte voor romantiek. Ze weet de spanning ook zo te verwerken in het verhaal dat je tijdens het lezen op het puntje van je stoel zit. Zo spannend is het! Voor mijn gevoel heeft dit boek daarom alles wat een goed fantasyverhaal moet hebben.

Na het lezen van dit verhaal wil ik het liefst verder gaan in het derde deel. Helaas is dat boek nog niet in limited edition beschikbaar. Hopelijk komt dat wel snel. De limited edition uitgaves van dit eerste en tweede deel van De glazen troon-serie is namelijk echt niet normaal mooi. Toen ik de boeken binnenkreeg heb ik namelijk lang moeten bewonderen. De art, de hidden cover en de sprayed edges zijn beeldschoon!

Mocht je De glazen troon-serie nog niet kennen of niet hebben gelezen, is dit een goed moment om eraan te beginnen!

5 sterren

Titel: De donkere kroon