Recensie: Caraval

Caraval van Stephanie Garber is vorige week weer in een nieuw jasje gestoken. Het is nu een Rainbow geworden met een geheel nieuwe cover. Die is echt waanzinnig mooi! Meer over dit boek vind je in deze recensie.

De korte inhoud:

De zussen Scarlett en Donatella ontvluchten uit angst voor hun wrede vader het kleine, afgelegen eiland waar ze wonen. Ze worden daarbij geholpen door de o zo verleidelijke maar onuitstaanbare Julian. Ze komen terecht op Dromeneiland, waar de jaarlijkse voorstelling van Caraval wordt gehouden. Het publiek speelt mee in een dodelijk spel en moet achterhalen wat fantasie is en wat echt. Vlak na aankomst op het eiland verdwijnt Donatella, en Scarlett kan maar aan één ding denken: haar zus terugvinden voor de boosaardige Meester van Caraval haar vindt en er doden vallen…

CaravalJaren geleden heb ik dit boek al gelezen, dus het verloop van het verhaal is geen verrassing voor mij. Wat mij wel steeds blijft verrassen is hoe Stephanie Garber je weet te betoveren met dit verhaal. Het is namelijk zo magisch en de worldbuilding is uitstekend! Tijdens het lezen word je helemaal meegenomen naar de magische wereld. De beschrijvingen van de wereld zijn zo gedetailleerd en zorgen er daarmee voor dat je alles goed voor je kan zien!

Wat daarnaast ook erg goed is zijn de plottwisten die in het verhaal worden verwerkt. Het zorgt ervoor dat het verhaal boeiend blijft waardoor je steeds maar verder wil blijven lezen. Daarnaast eindigen de meeste hoofdstukken met cliffhangers waardoor je het boek niet wil neerleggen. Zulke boeken zijn altijd geweldig om te lezen.

De schrijfstijl van Stephanie Garber is af en toe erg poëtisch. Daarnaast word je als lezer soms zelfs direct aangesproken, waardoor je daadwerkelijk bij het verhaal betrokken raakt. Ik weet dat niet alle lezers dat kan waarderen, maar ik vind dat dit het verhaal juist speciaal maakt.

Caraval is voor mij een van de beste fantasyverhalen die ik heb gelezen. Het is magisch, spannend en de personages zijn om van te houden. Ik hoop dat het verhaal ooit op een dag verfilmd wordt, want dat lijkt me echt geweldig. Tot de tijd komt dat deze wens eindelijk in vervulling gaat, moeten we maar extra genieten van dit geweldige boek. Want geloof me, dit boek wil je echt lezen. En hij kost trouwens maar een tientje, dus nog meer reden om dit boek in huis te halen!

5 sterren

Titel: Caraval
Auteur: Stephanie Garber
Uitgeverij: Rainbow
ISBN: 9789041715043
Aantal bladzijdes: 400
Verschijningsdatum: september 2023

Ik mocht dit boek als recensie-exemplaar ontvangen. Hartelijk dank daarvoor! Dit heeft mijn mening uiteraard niet beïnvloed.

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.