Recensie: Een eilandbruiloft

Een eilandbruiloft is het vijfde en laatste deel van de Café Zon & Zee serie. Hoe wordt het verhaal van onze geliefde eilandbewoners afgerond? Ontdek dat in dit boek.

De korte inhoud:

In het laatste en vijfde deel van Jenny Colgans Café Zon & Zee-serie is Flora’s hotel op het Schotse eiland Mure in de ban van de veeleisende Olivia die er haar Grootse Huwelijk met Alles Erop en Eraan wil vieren. Tussendoor probeert Flora ook haar eigen bruiloft met Joel te organiseren. Maar dan blijkt Joel ineens een totaal ander idee te hebben over hoe hun huwelijksdag eruit moet zien. En dan zijn er Lorna en Saif. De plaatselijke schooldirectrice en de huisarts houden hun relatie wanhopig geheim om zijn zonen te beschermen. Maar als zij zo goed om de jongens denken, wie zorgt er dan voor hen?

Een eilandbruiloftIn de vorige delen hebben we gelezen hoe de relaties tussen de verschillende koppels zijn begonnen en hoe de koppels naar elkaar toe zijn gegroeid. In dit boek is het dan eindelijk tijd voor een bruiloft! Dat moet natuurlijk een feestelijk gebeuren zijn, maar de weg ernaartoe is niet zonder hobbels. Zo blijken de hoofdpersonen Flora en Joël verschillende ideeën te hebben over hun bruiloft. En het koppel Lorna en Saif komen ook wat problemen tegen. Krijgen de eilandbewoners hun happy ending?

Net als de vorige boeken in de Café Zon & Zee-serie leest dit boek weer heerlijk weg. Het voelt goed om weer terug op het eiland te zijn en over het leven van de eilandbewoners te lezen. Het verhaal en de personages voelen realistisch aan. Ik kon me dan ook goed in ze inleven.

Jenny Colgan heeft een prettige schrijfstijl en ze weet hoe je de aandacht van een lezer vast moet houden. Hierdoor bleef ik steeds maar lezen en voor ik het wist was het boek alweer uit. Ik denk dat met Een eilandbruiloft het verhaal van Flora en Joël goed heeft afgerond. Maar ik sta zeker open voor nog een vervolgdeel in deze serie.

Mocht je een zalige feelgoodserie zoeken, dan zit je met de vijfdelige Café Zon & Zee-serie zeker goed!

4.5 sterren

Titel: Een eilandbruiloft
Auteur: Jenny Colgan
Uitgeverij: LS Amsterdam
ISBN: 9789021030814
Aantal bladzijdes: 352
Verschijningsdatum: februari 2023


Ik mocht dit boek als recensie-exemplaar ontvangen. Hartelijk dank daarvoor! Dit heeft mijn mening uiteraard niet beïnvloed.

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.