Recensie: In haar schoenen

Een paar weken geleden verscheen In haar schoenen, het nieuwste boek van Jojo Moyes. Ben je benieuwd wat ik ervan vond? Dat ontdek je vandaag op mijn blog!

De korte inhoud:

Als Nisha ontdekt dat haar rijke echtgenoot Carl van plan is om van haar te scheiden, is dat een schok, maar gelukkig heeft ze een back-upplan. Alleen leunt dat plan nogal op de spullen die ze in haar sporttas heeft, en als iemand uitgerekend haar tas meeneemt uit de sportschool, valt haar plan in duigen…
Sam voelt zich gevangen in haar leven. Haar man is werkloos, haar dochter een puber, en haar baas een eikel. Wanneer ze per ongeluk Nisha’s sporttas meeneemt van de sportschool moet ze zich opeens een dag redden op volledig onpraktische Louboutins met torenhoge hakken. Maar de onverwachte resultaten van die kledingwissel brengen haar tot het besef dat er iets moet veranderen in haar leven – namelijk zijzelf.
Wanneer Nisha en Sam elkaar eindelijk ontmoeten, ontdekken ze dat ze met elkaars hulp wel degelijk een nieuwe start kunnen maken…

In haar schoenenSinds het moment dat In haar schoenen werd aangekondigd heb ik uitgekeken naar dit boek. Ik heb eerder de Voor mij-serie gelezen en dat was zo erg genieten. Ik was daarom erg benieuwd of In haar schoenen net zo goed zal zijn. In mijn ogen is dat zeker het geval.

In dit boek volgen we Nisha en Sam die elkaar pad per ongeluk kruisen op het moment dat ze het gevoel hebben dat hun leven compleet uit de bocht vliegt. Nisha heeft een perfect leventje, maar raakt namelijk alles kwijt als haar man van haar gaat scheiden. Sams leventje is ook niet bepaald rozengeur en manenschijn. Haar man is werkloos, ze heeft een puber en ze vindt haar baas vreselijk. Maar wanneer beide vrouwen elkaar tegen komen, ontdekken ze dat ze met elkaars hulp een nieuwe start kunnen maken.

In tegenstelling tot Voor jou is dit boek erg luchtig en humoristisch geschreven. Ik heb meerdere keren hardop moeten lachen terwijl ik aan het lezen was. Verder is het mooi om te zien hoe Nisha en Sam zich gedurende het verhaal ontwikkelen. Beide vrouwen zijn sterk en hun vriendschap is mooi om te zien. Dit boek kan je zeker een  hartverwarmend verhaal noemen.

De schrijfstijl van Jojo Moyes is ook erg fijn. Ze schrijft vlot, waardoor je snel door het verhaal heen gaat. Ook weet ze goed je aandacht vast te houden met cliffhangers en de verrassende wendingen die het verhaal neemt. Voor je het weet ben je bij de laatste bladzijde van het boek belandt.

Ik heb dus enorm genoten van dit heerlijke verhaal over vriendschap en vertrouwen. Het is hartverwarmend en tovert een lach op je gezicht. Dit boek mag zeker niet in je TBR-lijst ontbreken!

4.5 sterren

Titel: In haar schoenen
Auteur: Jojo Moyes
Uitgeverij: De Fontein
ISBN: 9789026165856
Aantal bladzijdes: 400
Verschijningsdatum: februari 2023


Ik mocht dit boek als recensie-exemplaar ontvangen. Hartelijk dank daarvoor! Dit heeft mijn mening uiteraard niet beïnvloed.

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.