Recensie: De waarschijnlijkheid van alles

Bij uitgeverij Gottmer verscheen een tijdje geleden De waarschijnlijkheid van alles van Sarah Everett. Toen ik dit boek in de brochure zag, raakte ik al nieuwsgierig door de beschrijving van het boek. Nu ik het boek uit heb, wil ik graag laten weten wat ik ervan vond.

De korte inhoud:

Kemi en haar familie brengen de laatste dagen van de aarde samen door. Anderen gaan gewoon naar school en eten bij hun favoriete restaurant alsof er niets aan de hand is. Hebben zij dan niet door dat de wereld vergaat?
In een poging niet voor eeuwig te verdwijnen besluit Kemi een tijdcapsule te maken, gevuld met voorwerpen die laten zien hoe bijzonder haar familie is. Maar geen enkele tijdcapsule kan iets veranderen aan de waarheid die Kemi onder ogen moet zien – een waarheid die dit boek binnenkomt als een asteroïde en de lezer voorgoed anders naar de wereld laat kijken.

IMG_0263We volgen in dit boek het verhaal van Kemi Carter. Haar wereld staat op haar kop als blijkt dat een asteroïde de aarde bijna nadert. Terwijl zij en haar familie de laatste dagen van de aarde samen doorbrengen, is voor het anderen een dag net als alle anderen en lijkt het alsof ze niet doorhebben dat hun wereld vergaat. Tijdens haar laatste dagen maakt ze een tijdcapsule zodat de dierbare herinneringen van haar familie bewaard blijven. Ook zal ze haar angsten onder ogen moeten zien.

Het verhaal is net zo mooi als wat ik van tevoren heb verwacht. Het boek zit vol met prachtige en inspirerende zinnen. De schrijfstijl van Sarah Everett is echt mooi en fijn. Het verhaal leest ook erg vlot, waardoor je dit boek binnen de kortste keren uit hebt gelezen. Hoewel er best wel wat heftige onderwerpen worden behandeld, wordt het verhaal nergens te zwaar.

Ook de personages zijn erg fijn. Kemi wordt erg realistisch en levendig neergezet, waardoor je goed met haar kan meeleven en je ook goed in haar kunt inleven. Dit personage ontroert je gegarandeerd en je sluit dit personage ook in je hart.

Ik heb daarom genoten van dit prachtige verhaal en raad het zeker aan! Dit is mijn eerste kennismaking met een boek van Sarah Everett. Hopelijk worden meer boeken van haar naar het Nederlands vertaald, want die moet ik zeker lezen!

5 sterren

Titel: De waarschijnlijkheid van alles
Auteur: Sarah Everett
Uitgeverij: Gottmer
ISBN: 9789025778224
Aantal bladzijdes: 272
Verschijningsdatum: september 2023

Ik mocht dit boek als recensie-exemplaar ontvangen. Hartelijk dank daarvoor! Dit heeft mijn mening uiteraard niet beïnvloed.

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.